Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Τα 'σπασε η πρεμιέρα στο θέατρο Κάρολος Κουν

Πολύ δυνατή πρεμιέρα έκανε η θεατρική παράσταση 'Ταξιδεύοντας με τον παοκ' (δείτε στιγμιότυπα). Η παράσταση δίχασε κοινό και κριτικούς και οι αντιδράσεις απρόσμενες και απο τις δύο πλευρές. Για να ξετιλύξουμε όμως το κουβάρι της ιστορίας απο την αρχή.

Ο Κούν και το ρολόι που ποτέ δεν αποχωρίζεται
Οι θερμοί πολέμιοι του έργου αντέδρασαν πολύ νωρίτερα από την προγραμματισμένη πρεμιέρα του έργου. Αντέδρασαν από τότε που ανακοινώθηκε πως στο ιστορικό αυτό θέατρο θα ανέβει έργο που έχει αντικείμενο τον πάοκ. Η βασική ένσταση έχει να κάνει με το γεγονός πως ο Κάρολος ήταν γαύρος μέχρι το κόκκαλο και πως μια τέτοια παράσταση θα ήταν ιεροσυλία για τον ίδιο, αλλά και την θεατρική ολυμπιακή οικογένεια. Δίνουν και παίρνουν οι ιστορίες για το τατουάζ που ξεκινούσε από τον δεξί του γλουτό και έφτανε ως τον αριστερό και έγραφε ‘θρύλε θεέ μου, ολυμπιακέ μου’, με την κωλοχαράδρα να παίζει το ρόλο του κόμματος. Πασίγνωστη εξάλλου και η φωτογραφία που στην οποία φορά το ρολόι που του είχε κάνει δώρο ο Κοσκωτάς (Φώτο αριστερά). Οι φήμες λένε πως το ρολόι δεν το έβγαζε ούτε στον ύπνο του, ενώ ο τότε μητροπολίτης Πειραιώς διαβεβαίωσε με επιστολή του στην έγκυρη τοπική εφημερίδα ΓΑΥΡΟΣ πως αυτό είναι το ρολόι που τον ακολούθησε και στην τελευταία του κατοικία. Παρ’όλες τις ενστάσεις όμως, περίμεναν, ώστε να κρίνουν την θεατρική αξία της παράστασης και όχι το θέμα της.


Στο άλλο στρατόπεδο τώρα, οι θεατρικοί σύλλογοι της βορείου Ελλάδος είδαν με πολύ καλό μάτι την προγραμματιζόμενη παράσταση και ενθάρρυναν την ομάδα να προπονηθεί όσο καλύτερα γίνεται για να αποδείξει και στην πρωτεύουσα πως αξίζει να παίζει στις καλύτερες θεατρικές σκηνές. Σας παραθέτουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από την θεατρική επιθεώρηση Θεσσαλονίκης ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ που περιγράφει τις προετοιμασίες της ομάδας για την παράσταση: «Ο πάοκ αναμένεται να κατεβάσει ομάδα έκπληξη στην Αθήνα. Οι ογκόλιθοι της ομάδας Κοντρέρας, Γκαρσία και Ιβιτς κάνουν εντατικά μαθήματα ορθοφωνίας, ο Βιεϊρίνια δουλεύει ακατάπαυστα με τον κινησιολόγο-χορογράφο της ομάδας ενώ οι υπόλοιποι δουλεύουν με ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και παντομίμας με τη μπάλα στα πόδια»

Στην πρεμιέρα της παράστασης λοιπόν, ο πάοκ ανέβηκε στη σκηνή με συντηρητικό σχήμα 4-5-1 σε μια προσπάθεια να γεμίσει το χώρο του κέντρου της σκηνής και να μην προκαλέσει το κοινό με νεοτερισμούς και καινοτομίες. Αυτό είχε αποτέλεσμα το κοινό να μην είναι επιθετικό μεν, παρέμεινε δε μουδιασμένο μέχρι το ημίχρονο-διάλειμμα. Από το διάλειμμα και μετά όμως τα πράγματα ξέφυγαν. Το φύλλο αγώνα μιλάει σαφέστατα για τους θεατές που απαίτησαν καλύτερη απόδοση του έργου και σεβασμό στον ολυμπιακό, ενώ άρχισαν ήδη να πετούν και τα πρώτα αντικείμενα. ‘Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού’ (σκληρό εξώφυλλο) πέρασε ξυστά από το κεφάλι του Σαλπιγγίδη, ενώ η αστυνομία πρόλαβε και κατέσχεσε ένα λεξικό Φυτράκης και 5 τόμους θεατρικής εγκυκλοπαίδειας πριν τα πετάξουν θερμόαιμοι θεατρόφιλοι στη σκηνή.

Τα θεατρικά νέα Πειραιά Ο ΘΡΥΛΟΣ αναφέρουν την επομένη της πρεμιέρας: «Ο θίασος που κατέβηκε για να παίξει στην συγκεκριμένη παράσταση δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ερασιτεχνικός, κάτι που προσβάλει και τον Πειραιά ( ας μην ξεχνάμε πως η Πλάκα αλλά και η υπόλοιπη Αθήνα είναι πειραιώτικα προάστια), αλλά και τον Κάρολο Κουν. Οι μονόλογοι του Λίνο ήταν ότι πιο βαρετό έχουμε ακούσει, οι διάλογοι Τσιρίλο και Σαβίνι χωρίς σπιρτάδα και νεύρο, ενώ η κίνηση και ο λόγος του Κουτσιανικούλη στη σκηνή δεν μπορούν παρά να σε κάνουν να γελάσεις. Οσο για τον κ Μπαλάφα, διασκεδάσαμε απίστευτα με την απειρία του και την αταλαντοσύνη του. Και λίγα πάθατε από τους θεατράνθρωπους του Πειραιά»

Πανό που φανατίζουν έχουν κάνει την εμφάνισή τους στα γήπεδα
Η αστυνομία περιμένει πως τα επεισόδια τέτοιου τύπου θα επαναληφθούν και θα επεκταθούν. Ήδη έχουν σημειωθεί οι κάποιες συγκρούσεις στο γήπεδο της Καβάλας αλλά και στο Καυτατζόγλειο μεταξύ Ιψενικών και Τσεχωφικών, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες έχουν δώσει ραντεβού με εναλλακτικές πειραματικές σκηνές για να λύσουν τις διαφορές τους με τη βία σε γήπεδα της επαρχίας. Πολλά είνα τα πανό που έχουν εμφανιστεί στα ελληνικά γήπεδα και φανατίζουν τους φίλους του θεάτρου. Εμείς απλά να ευχηθούμε να μην γενικευτούν οι συγκεκριμένες συμπεριφορές σε όλο το φάσμα του θεατρικού κόσμου.

Ζήτω η τέχνη, ζήτω το γιουχάισμα, ζήτω η εποικοδομητική θεατρική κριτική

Δεν υπάρχουν σχόλια: